Kupno mieszkania od dewelopera to marzenie wielu nabywców, ale nawet świeżo oddane lokum wiąże się ze stawieniem czoła wyzwaniom. Czy zatem klienci deweloperów są zadowoleni z ich usług? Na to pytanie odpowiada serwis Morizon.pl w swoim najnowszym raporcie.
Kupno mieszkania u dewelopera
Jak wynika z najnowszego raportu serwisu Morizon.pl, najczęstszy problem, jakiemu muszą stawić czoła klienci deweloperów, to znalezienie oferty w pełni odpowiadającej oczekiwaniom. Tę kwestię wskazał co czwarty respondent. Prawie tyle samo osób narzeka na przeciągające się terminy ukończenia realizacji. 16% badanych wspomniało zaś o wadach konstrukcyjnych i niedoróbkach, które znaleźli w swoich nowych mieszkaniach.
Czym kierują się kupujący podczas wyboru nowego M? 98,5% nabywców zwraca uwagę na sprawną komunikację i łatwość dojazdu, a prawie 95% na odpowiedni metraż. Równie ważne okazały się cena oraz lokalizacja mieszkania – te odpowiedzi zdobyły tylko 1 punkt procentowy mniej. Podium najważniejszych kryteriów zamyka zaś liczba pokojów, na którą zwraca uwagę dziewięć na dziesięciu nabywców.
Do poszukiwania własnych czterech kątów na rynku pierwotnym skłania głównie aspekt nowości. Ponad 27% kupujących pragnie wprowadzić się do całkowicie nowego lokum, które dodatkowo będzie można wykończyć zgodnie z własnymi oczekiwaniami. Pod tym względem ankietowani narzekali jednak na koszty wykończenia mieszkania, które potrafią znacznie przekroczyć początkowy budżet.
Nie mniej istotny pozostaje walor nowoczesnej infrastruktury, na jaką możemy liczyć na osiedlu deweloperskim – pod tym względem ważna okazała się nie tylko „świeżość” budynków, ale też możliwość wykupienia miejsca w garażu. Co ciekawe, bliskość punktów usługowych i placówek edukacyjnych (szkół przedszkoli) jest istotna tylko dla 43% ankietowanych.